Fórum - Zobrazit téma - How to Use QuickBooks Network Diagnostic Tool? - www.WMHelp.cz
forum.WMHelp.cz
O všem, co souvisí s Windows Mobile
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny  RegistraceRegistrace 
 Osobní nastaveníOsobní nastavení   Přihlásit se pro kontrolu soukromých zprávPřihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv   PřihlášeníPřihlášení 

How to Use QuickBooks Network Diagnostic Tool?

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra WMHelp.cz -> Ostatní
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Michaeltaylor12
plavčík
plavčík


Registrace: 2.12. 2019
Příspěvky: 90

PříspěvekZaslal: út 07. duben, 2020 13:21    Předmět: How to Use QuickBooks Network Diagnostic Tool? Citovat

Solutions provided by QuickBooks Diagnostic Tool

Below are the solutions provided by the QuickBooks Diagnostic Tool for the issues occurred to the users:

This said tool is able to fix problems with Microsoft components manually.
QuickBooks Install Diagnostic Tool to troubleshoot issues related to Microsoft.NET, MSXML, and C++.
Try installing QuickBooks in Selective Startup.
Perform a Windows Update to check whether there are files missing or pending related to .NET Framework, MSXML, and C++.
Steps to use QuickBooks Diagnostic Tool
Identify Connection tab
The connection tab in the QuickBooks Diagnostic Tool gives the user the ability to test the computer set-up to ensure that the company data files are accessible from a computer, whether the system is configured as single-user or multi-user. If permissions are not given properly, or any other issue related to firewall blocked is there, then errors can be reflecting on the screen.

Firewall Status
The Firewall Status put out the basic instructions regarding the firewall.

Test Connectivity
As the name suggests, the Test Connectivity shows the user his/her workstation’s connectivity.

Steps to Install the Tool for Your Business
Once the installation of the said software is completed, you should tend to currently concentrate on the usage of the tool

Firstly, you have to double click on the QuickBooks Desktop icon.
Secondly, you should ensure that not to open the corrupted file at this moment.
Generally, you have to go to Utilities>> Repair File and Network issues.
Fourthly, you have to click affirmative on the pop-up message that asks for permission to gather your personal data associated with QuickBooks and QuickBooks knowledge. In case, you don’t see any pop-up it means you have got already given the desired permission to the ‘Diagnostic Tool.’
Now head to the folder wherever you have got the ‘company files’ saved and currently rummage around for the problematic company file and choose Open.
Select ‘Show advanced settings,’ and you may see an inventory of things in a very drop-down.
Choose the problem that best describes your current problem
Fill in your ‘QB Login ID & passwords.’ guarantee to place within the ‘correct credentials.’
Now choose the ‘QuickBooks association Tool,’ and it ought to open with success.
You have to wait. The diagnose and repair till then are on the operation level. This will take many minutes to complete.
Now re-open the ‘Fully repaired company file.’
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra WMHelp.cz -> Ostatní Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejít na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Reklama / Ceník
Vstup pro inzerenty




Webmaster | Hledání | Statistiky | Syndikační kanály WMHelp.cz, informace ze světa Windows Mobile, asistenční služby. ISSN 1802-5684
RSS News | RSS Downloads | Atom News | Atom Downloads | Plucker Text | Plucker Color | Plucker Gray | PDA verze | Právní ujednání | Ochrana osobních údajů