www.WMHelp.cz

Žádný učený z Wokna nevypadl (4. část)
Publikováno: 02.08.2007
Téma: Speciality


V minulém díle seriálu jsme se podívali na lesk a bídu synchronizace Windows Mobile zařízení pomocí prográmku ActiveSync. A jak jsem slíbil v diskuzi, podíváme se na toto téma ještě jednou s dalšími zkušenostmi. Nazvěme tento díl tedy třeba: "Co když je ActiveSync pasivní?"





Aktivně či pasivně

Jak již jsem se zmínil minule, problémy při synchronizaci chytrého mobilního telefonu mohou způsobovat jak různé firewally, tak antivirové programy. Ovšem já jsem po nějaké době více či méně úspěšných synchronizací, kdy si Treo při zachování jistých bezpečnostních opatření (vypínání firewallů a antivirů) s počítačem vyměňovalo data vcelku poklidně, přišel ještě k jednomu zajímavému problému, který veškeré synchronizace nadobro ukončil.


Restartujte zařízení

Po jednom připojení telefonu k počítači ActiveSync nejdřív pípl, jako že se spojili a všechno je v pohodě a následovně oznámil, že: "Došlo k chybě při načítání důležité komunikační služby" a ať restartuji mobilní zařízení. Tak jsem poslušně restartoval nejen mobilní zařízení, ale i celý notebook, ale řešení nikde. (Pokud nepočítám to, že mě ActiveSync opět nabádal k restartu všeho, co doma mám, včetně pračky a kanárka.)

Řekl jsem si tedy "Google poradí" a pln nadějí jsem onu větu přepsal do té zázračné "Kuličky". Nic. Už dlouho se mi nestalo, aby mi na celkem relevantní dotaz Google prostě nic neodpověděl. To už mě trošku vyděsilo. Naštěstí mi kolega po předchozí standardní větě (na kterou už jsem si zvykl snad od všech: "Nechápu, co to je, nikdy se mi to nestalo") navrhl, ať si nainstaluji ActiveSync anglický, že anglicky by ta hláška na webu někde mohla být.


Optimismu opět pomálu...


Když nepomůže restart - co třeba reinstall?

Tím jsem tedy vlastně zároveň odinstaloval ActiveSync a nainstaloval jej znovu. Po proběhnutí všech základních nastavení však i anglická verze vyhodila podobnou hlášku - "Critical communications services have failed to start." Takže reinstal také nezabral. Ale aspoň jsem mohl zkusit ten Google s anglickou větou. A opravdu v tomto případě to bylo o něco lepší. Našel jsem pár odkazů a pustil jsem se do pročítání fór.

Žádný učený...

Našel jsem několik fór, kde se někdo ptal, co s tím problémem má dělat a nikdo mu neodpověděl. Pak byla fóra, kde se to hemžilo radami typu: "Zkus to restartovat, zkus to přeinstalovat, zkus vypnout firewall, hoď to z okna" a podobně. Nic z toho samozřejmě u mě nefungovalo (okno jsem nezkoušel). Pak byla fóra, na kterých se jednotliví přispěvatelé snažili dostat k jádru pudla, ale nikdy žádné rozumné řešení. Sem tam nějaký uživatel napsal: "Hurá, už to funguje, děkuju moc." Ale jak to udělal, to většinou sám nevěděl. Samozřejmě jsem zkusil i support stránky Microsoftu, ale tam jsem se dozvěděl stejné nic, jako všude jinde.



Další variace na původní téma.


Blesk na lepší časy

Po nějaké době bádání jsem přišel na jednu věc, po které se synchronizace chytila. A sice v nastavení přípojení přes USB jsem zatrhl položku "Enable advanced network functionality" a najednou to jelo. Ovšem opravdu jenom najednou. Po jedné synchronizaci už jsem mohl tuhle funkci zapínat a vypínat dle libosti a vždycky se zobrazila známá hláška.



Tohle taky nepomohlo...


Poznámka na závěr

V tuto chvíli nemám nejmenší tušení, co s tím. Napadá mě už snad jenom přeinstalovat Windows, ale to udělám až bude trošku víc času. A opět tedy dotaz do pléna. Už se vám někomu něco podobného stalo? A podařilo se to případně někomu vyřešit?



Pokračování článku:
Žádný učený z Wokna nevypadl (5. část)
Předchozí části článku:
Žádný učený z Wokna nevypadl (3. část)
Žádný učený z Wokna nevypadl (2. část)
Žádný učený z Wokna nevypadl (1. část)




Tento článek si můžete přečíst na webu www.WMHelp.cz
http://www.wmhelp.cz/html

Tento článek najdete na adrese:
http://www.wmhelp.cz/html/modules.php?name=News&file=article&sid=58