www.WMHelp.cz

Totem: Vinnetou jeřábníkem
Publikováno: 05.12.2008
Téma: Hry a volný čas


Hra Totem překvapivě nespadá do akčního žánru, jak by se někdo dle názvu mohl domnívat. Akčně zaměřené hráče proto hned na úvod musíme varovat, že Totem je ve skutečnosti zástupcem nepříliš četně obsazovaného typu her, který by snad bylo možné označit jako "postřehově konstrukční". Se svištěním tomahawků, hromaděním skalpů Siouxů a úpěním squaw v teepee nemá hra pranic společného. Tak či onak ještě napovíme, že po otestování Totemu si do svého životopisu budete moci přidat i doložku "kvalifikovaný stavitel totemů"!



Hra se točí kolem vzývání animistických indiánských bohů, stavění "Totemu všech totemů" a získávání tzv. Tribe Pointů. Pokud je hráč při stavění extra schopný a staví totemy prvotřídní kvality, jsou s ním spokojeni jak bohové, tak i obyvatelé a dostane jako motivaci k další hře jedno z deseti speciálních ocenění, čímž se zpřístupňují další kmeny (i další grafika).




"Stavící režim" je akčního typu, což znamená, že k jeho úspěšnému zvládnutí je třeba využít i správnou dávku dobře načasovaného postřehu - totemy se totiž sestavují z částí podávaných shora kývajícím se jeřábem. Jeřáb se ale nekývá jenom zleva doprava, ale zároveň se hýbe i směrem nahoru a dolů, takže správné určení okamžiku upuštění i přesný odhad místa dopadu právě podávané části chce kapku cviku. Kam jeřábem položíme část totemu, určíme tak, že zkrátka tapneme kdekoliv na displej a dojde k upuštění části. Ta poslušna fyzikálních zákonů dopadne tam, kam ji právě táhne gravitace a setrvačnost. Mimochodem, hned v první úrovni je nutno umístit takto celkem dvanáct částí totemu (více bodů lze získat za přesné umístění jedné části na druhou).

Zvukový doprovod není vyloženě špatný, jen se nám trochu zdálo, že ke hře tématicky moc nesedí. Při poslechu hudby v Totemu se člověku nevybaví ani tak indiánská vesnice, jako spíše taneční klub. Také sbírka použitých samplů a nástrojů spíše než do etno sféry spadá někam směrem k elektronice, stylům typu Drum'n'Bass a podobným. Zkrátka, pěkná indiánská melodie se nekoná.




Systémová nastavení jsou poměrně skromná, ale lze v nich nalézt vše podstatné: kvalitu zvuků, hlasitost hudby i zvuků, zda při hře zobrazovat ikonu informující o stavu akumulátoru a poslední je položka, jestli chceme hrát s pomocnou sítí (něco jako když si u tahové strategie zapneme podkladovou hexovou mapu).

Totem je opravdu povedená a zábavná hra, která v sobě, kombinuje velice kvalitně prvky stavitelské i postřehové. Také je jakýmsi podivným způsobem schopna univerzálně okouzlit všechny věkové kategorie. Skutečně si dokážeme představit, že větu "Ještě jeden totem a už FAKT končím!" uslyšíme z úst dospělého muže, ženy i dítěte...


 


Hra je určitě vhodnější spíše pro osoby, které nemají moc času a potrpí si na rychlé postřehové hry, případně puzzle. Těm ostatním by Totem zřejmě po čase připadal trochu stereotypní. A ještě jeden drobný zápor tu máme - hra Totem sice běhá i na VGA přístrojích, ale jen a pouze v QVGA rozlišení, což je škoda.

Cena Totemu je příjemně nízká - plnou verzi lze pro Windows Mobile (i MS Smartphony) pořídit již za 4,53 EUR i s EU daní. Pro obě jmenované skupiny Windows Mobile přístrojů naleznou zájemci příslušná dema na výše uvedeném odkazu.





Tento článek si můžete přečíst na webu www.WMHelp.cz
http://www.wmhelp.cz/html

Tento článek najdete na adrese:
http://www.wmhelp.cz/html/modules.php?name=News&file=article&sid=648