www.WMHelp.cz

HTC vstupuje oficiálně na český trh
Publikováno: 08.08.2007
Téma: Informace a oznámení


Na včerejší tiskové konferenci oznámilo HTC oficiální vstup na český trh. Její produkty se u nás sice prodávají již delší dobu, ale teprve nyní přichází oficiální podpora přímo z Tchajwanu.





Jeden z nejvýznamnějších světových výrobců Windows Mobile komunikátorů a smartphonů, tchajwanská společnost HTC, včera oficiálně vstoupila na český trh. S produkty HTC se sice na našem trhu setkáváme již řadu let, ale většinou šlo o brandované přístroje prodávané v sítích nadnárodních mobilních operátorů.



V poslední době sice není zásadní problém u nás sehnat i samotné přístroje pod značkou HTC ve volné distribuci, ale vše bylo pod taktovkou distributora Brightpoint, který produkty HTC prodává v celé Evropě. V rámci změny přístupu k evropskému trhu se však společnost HTC rozhodla, že na některé trhy se bude soustředit sama a trochu více než dosud. Jedním z takových trhů je i ten náš.

Pro své aktivity v Česku si HTC nově vybralo ještě společnost TCCM, která se stala specializovaným „master“ distributorem. Jde tedy o společnost, která se pohybuje kdesi na rozhraní autorizovaného zastoupení a běžného distributora.



S oficiálním příchodem HTC na náš trh se změní několik věcí. Servisní podporu například bude zajišťovat společnost GSMobil, přístroje budou dodávány v balení s českými popisy a samozřejmostí je plnohodnotná lokalizace do našeho mateřského jazyka. Ta bude většinou pocházet přímo od výrobce, jen v případě některých okrajových modelů ji budou dodávat místní partneři.



Jedním z modelů, na které HTC velmi sází, je novinka Touch, kterou u nás výrobce včera rovněž oficiálně představil. Elegantní komunikátor malých rozměrů je unikátní hlavně díky svému ovládání. Na přístroji je hodně vidět, že místo na klasickou firemní klientelu, je zaměřen na běžného zákazníka. Právě proto si od něj HTC slibuje velký úspěch. Podle Kamila Vacka, zástupce společnosti TCCM, by se u nás měly prodat zhruba dva až tři tisíce Touchů měsíčně. Vacek rovněž potvrdil, že by v Česku mělo být dostupné kompletní portfolio výrobce. Dostupnost jednotlivých modelů by tak měla být daleko lepší než doposud.



HTC bude pravděpodobně chtít podobný model jako v Česku zavést i v dalších evropských zemích. V souvislosti s TCCM se zatím hovoří o Polsku, Slovensku a Maďarsku. Česká republika je prvním krokem HTC ve střední Evropě a rozhodně nebyla vybrána náhodou. "Mobilní trh v České republice patří mezi ty nevyspělejší v regionu a čeští uživatelé mají vysoké nároky na kvalitu, design i funkční vybavení telefonů," říká Florian Seiche, viceprezident HTC Europe. Úspěch u nás tak může HTC otevřít dveře i na další trhy.

Zajímavé však je, že HTC prozatím nechystá žádné značkové obchody v Česku ani jinde v Evropě. Alespoň tak se na náš dotaz vyjádřil pan Seiche. Do budoucna ale prý není tato možnost ze hry. Jestli chce HTC napříště v oblasti chytrých zařízení konkurovat Nokii, nějaký ten vlajkový stánek by se mu určitě hodil.









Tento článek si můžete přečíst na webu www.WMHelp.cz
http://www.wmhelp.cz/html

Tento článek najdete na adrese:
http://www.wmhelp.cz/html/modules.php?name=News&file=article&sid=66