www.WMHelp.cz

EDGELIB - je libo pořádnou grafiku?
Publikováno: 24.08.2007
Téma: Hry a volný čas


Pořádný engine je základem každého nového programu nebo hry. Dnes si ukážeme možnosti jednoho z nejpokročilejších nástrojů na trhu – prostředí EDGELIB.




EDGELIB je od počátku psaný v C++ a umožňuje vývojářům vyvíjet vysoce kvalitní aplikace a perfektně vypadající hry. Díky snadnému rozhraní je možné kompilovat a vytvářet aplikace napříč platformami Windows Mobile Pocket PC, Windows Mobile Smartphone, Symbian Series 60/80/90, Symbian UIQ, Gamepark Holdings GP2X nebo Windows pro stolní počítače.


Díky EDGELIB je možné vytvářet vysoce výkonnou 2D grafiku, hardwarově urychlovanou 3D grafiku využívající OpenGL ES, pokročilé 3D operace, softwarovou 3D vizualizaci, RGBA hladiny (průhlednost konkrétního pixelu), přístup k souborům, síťovou konektivitu, vkládání zvukových knihoven a mnohé další. V dnešním článku se budeme věnovat hlavně grafickým možnostem prostředí.


Veškerou 2D i 3D grafiku je možné vykreslovat ve fullscreenu. Aplikace vytvořené pro stolní počítač je možné přepínat do zobrazení v okně. Grafický engine vykresluje barvy v defaultním nastavení přístroje. Odpadá tedy složité konvertování. EDGELIB obvykle podporuje “portrait“ (tedy šířka je menší než výška) natočení displeje. Snadno lze ale aplikaci nakonfigurovat tak, aby bylo možno aplikaci otočit o 90, 180 nebo 270 stupňů. Je možné vkládat i speciální filtry ještě vylepšující obraz. Snadno tak lze dosáhnout vkládání poloprůhledných objektů, odstínů nebo výplně barev.





Text vkládaný do grafiky může být na povrch natažen jako další vrstva. Velikost fontů může být nastavena jako automatická nebo lze měnit velikost jakéhokoliv znaku v textu. Podporovány jsou formáty obrázků BMP, GIF (i animované), PNG, JPEG a TGA. Každý typ souboru má rozdílné vlastnosti, co se týče obrazové kvality i velikosti souboru. EDGELIB podporuje dva druhy detekce kolize; takzvaný “bounding box“ (ve kterém je kolize programu hlášena při protnutí pomyslných obdélníků obklopujících objekty) nebo přesnější “pixel precision“ (propočítávány jsou jednotlivé pixely s rozdílnými texturami a pokud dojde ke splynutí dvou rozdílných - je to vyhodnoceno jako kolize objektů).




Velkou uživatelskou svobodu umožňuje vkládání vlastních pixel shaderů. Vložením jednodušších modelů je možné významně ovlivnit náročnost hry nebo aplikace na výkon. Rychlost je možné zvýšit díky podpoře DirectDraw. Tu je ale možné plně využít jen s optimální hardwarovou video výbavou. 3D modely mohou být tvořeny polygony. Systém umožňuje načítání modelů z aplikací třetích stran - jako 3D Studio Max nebo MilkShape 3D. Dokonce je možné načítat i animované 3D modely. Modely mohou být použity pro rychlé 3D renderování Open GL. Pokud není Open GL dostupný, je možné vnitřní engine využít k vykreslování koster drátěných modelů, generování stínů, transformaci modelů a prostředí nebo vkládání až 8 dynamických světelných zdrojů.




EDGELIB je perfektní nástroj umožňující v uživatelsky příjemném prostředí snadno vytvářet multiplatformní projekty. Vysoký stupeň možností editace během vytváření projektu je zaručen díky libovolně vkládatelným pluginům. Pro nekomerční využití si můžete stáhnout vývojovou verzi nástroje EDGELIB SDK 3.10 (.EXE - 61,5 MB). Další nástroje je možné stáhnout na stránkách aplikace.










Tento článek si můžete přečíst na webu www.WMHelp.cz
http://www.wmhelp.cz/html

Tento článek najdete na adrese:
http://www.wmhelp.cz/html/modules.php?name=News&file=article&sid=90