|
iambic Agendus: co umí program s kontakty? (3. část)
|
Autor: Musketeer - 03.07.2008, 4567 čtenářů
Náš seriál věnovaný návodům či překladům manuálů aplikací pokračuje svým 3. dílem, který se opět zabývá komplexním správcem agendy jménem iambic Agendus. A na co se můžete těšit dnes? Povíme a ukážeme si, co lze od tohoto programu očekávat na poli správy kontaktů.
3. iambic Agendus a kontakty
PIM aplikace řady Agendus si zakládají na mnoha funkcích pro práci s kontakty, podívejme se postupně na ně:
3.1. Vytváření kontaktu
Patrně ta nejzákladnější funkce. O každé osobě můžeme vést v evidenci veškeré základní informace: jméno, adresu, několik telefonních čísel, e-mail, fax, webovou stránku dotyčného i narozeniny či výročí. Kontakty mohou obsahovat obrázek i poznámky.
3.2. Vytáčení kontaktů
Pro rychlé vytočení čísla lze u jakéhokoliv kontaktu využít prostého poklepání.
3.3. Tap'n'Hold (podrž a zmáčkni) funkce
Za situace, kdy tapneme a držíme stylus na libovolné osobě, objeví se menu dostupných funkcí (v realitě to ale raději nezkoušejte, bude to totiž fungovat pochopitelně jen v Agendusu na PDA :). Nalezneme zde úpravu kontaktu, jeho smazání, odeslání e-mailu, přístup do historie a další funkce, o kterých budeme brzy mluvit.
3.4. Prohlížení kontaktů v kompaktním režimu
Pro rychlý náhled a letmé prohlížení kontaktů je zabudován tento kompaktní prohlížecí režim. Na každé lince nalezneme pouze jméno a výchozí telefonní číslo pro snadnou editaci či zavolání.
3.5. Prohlížení kontaktů v rozšířeném režimu
Něco mezi plným pohledem na jediný kontakt a kompaktním výpisem. Tento patrně nejpraktičtější pohled nám zprostředkovává jméno vlevo a vpravo další přidružené údaje. Povšimněte si i doprovodných ikonek symbolizujících typ informace - "obálka" pro e-mail, "domeček" pro domácí číslo atd. K vytočení čísla na ně stačí opět klepnout.
3.6. Historie kontaktu
O každé osobnosti v naší databázi je automaticky veden záznamník, kam se zapisuje veškerá historie. Máme tak pod jednou střechou všechny proběhlé (i budoucí) schůzky, úkoly a hovory související s tímto kontaktem.
3.7. Kategorie kontaktů
Naše kontakty si můžeme roztřídit do kategorií a poté si nechat zobrazit jen ty, co nás zajímají. Tyto kategorie jsou plně upravitelné.
3.8. Sdružování kontaktů
Veškeré osobnosti v naší databázi lze sdružit, třídit či filtrovat dle firmy, PSČ, města nebo vlastní kombinace údajů. Jistě se ale shodneme, že zdaleka nejpoužívanější v praxi bude sdružování kontaktů dle kategorie (osobní, pracovní, milenky, ...).
3.9. Rychlé filtrování
Speciální funkce pro okamžité vyhledání testuje přítomnost zadaného řetězce u všech kontaktů. Rychle tak nalezneme požadované osoby i bez použití zdlouhavé hvězdičkové konvence známé z PC.
Pokračování článku:
iambic Agendus: co umí program s úkoly? (4. část)
iambic Agendus: kalendář 13x jinak (5. část)
iambic Agendus: třešničky na dortu (6. část)
iambic Agendus: nástroje zpříjemňující práci (7. část)
iambic Agendus: nároky a instalace (8. část)
Předchozí části článku:
iambic Agendus: co umí jednotlivé verze? (2. část)
iambic Agendus: seznamte se prosím! (1. část)
|
|
|
|
| |
Hodnocení článku |
Průměrné hodnocení: 4 Účastníků: 3
|
|
|