masoxcz plavčík
Registrace: 31.3. 2008 Příspěvky: 98
|
Zaslal: út 15. červen, 2010 16:58 Předmět: PROBLÉM: Treo750: zamrzávání přístroje při práci |
|
|
Konfigurace:
Treo750v, HW version A, WM 6.1, SW version: Treo750-2.27-RWE, radio FW: 1.54-07.00
karta: Kingmax miniSD 2GB class6, zaplněno cca 680MB
operátor: Vodafone.CZ
zvláštnosti konfigurace aplikací (později se ukázalo že nesouvisí):
email nastaven jako Exchange Server source pro Gmail, ve špičce "as items arrive" (14 dní bez problému)
RSS čtečka pRSSreader, denně v 05:30 automatická aktualizace (měsíc fungovalo bez nejmenšího problému)
navigace TT 5.21 + PLCZSKHU region (půl roku bez problému)
Projevy:
Po nabootování zařízení funkční bez problému po předem nepředvídatelnou dobu; problém spočíval v tom, že při otevření mailu nebo jiné aplikace pracující s datovými přenosy nebo většími objemy dat na kartě se telefon zoufale zpomalil (reakce na jakoukoli akci v řádu minut ), aniž se v TaskManageru objevil jakýkoli proces žeroucí paměť nebo procesor.
Pokud jsem měl trpělivost čekat na reakce, a odstřelil pošťáka / RSS / Facebook / poslední spuštěnou aplikaci, přístroj se probral a pár minut fungoval normálně.
Později jsem vysledoval souvislost se ztrátou datového spojení např. při delší cestě autem nebo projetí tunelem metra.
Výměna SIM neměla efekt.
Zakázání push-mailu i smazání spojení s Gmailem nemělo efekt.
vyprázdnění cache pRSS mělo účinek cca 24tihodinový.
Klíčovým se ukázal poznatek, že při vypnutém telefonním modulu (a tedy absenci připojení) se problém projevil už při otevření aplikace přistupující k datům na kartě, aniž jsem se pokusil otevřít soubor.
Řešení:
Zdálo se jednoduché. Kartu jsem vytáhl, vložil do redukce a tu do čtečky, a koukl na ni v OS na notesovi. CompManagement ukázal enormní fragmentaci obsahu karty (přes 80%). Celý obsah jsem přesunul na disk a pak zpátky, a zdá se že je vyřešeno.
update: Vyřešeno nebylo. Zdá se, že ActiveSync dělá od nějakého počtu zpráv na serveru brajgl. Pomohlo jen:
- scheduling ActiveSync pro Gmail nastavit na Manual/Manual
- odebrat fajfku u synchronizace mailu z Gmailu
- smazat Server Source a tím odebrat veškerou poštu Gmailu
- a vytvořit znovu jako regulérní mailový účet, nepodporující push-mail
tak ještě jeden update: Dělá to i nastavení Gmailu přes IMAP. Jediný přístup k Gmailu který funguje, je přes POP3.
a další update: že je vyřešeno jsem si myslel zcela bláhově. Způsobuje to totiž nakopnutá databáze zpráv SMS / MMS, v níž se v odeslaných jedna z SMSek změnila na prázdnou která nejde zaboha smazat. Takže to asi budu řešit hardresetem a reinstalací. A problém se projevuje pouze v případě, že je v paměti aktivní aplikace Messaging, a dojde k vypadnutí ze sítě (typicky metro, špatný signál, průchod pod betonem). _________________ UTFG "Jak se správně ptát".
... Perfectly symmetrical violence never solved anything. |
|